Menü
Témakörök
AVENTICS
AVENTICS
AVENTICS Hungary

Először született külföldi siker a Pneumobil Verseny tízéves történetében

Pneumobil
0

Izgalmas csatákat és számos figyelemreméltó fejlesztést hozott az idei X. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, melyet május 5-6-án rendeztek meg Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek jubileumi megmérettetésén hét ország, negyvenhat csapata mérte össze tudását. A tizedik versenyen külföldi siker született először a verseny történetében. Az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a lettországi ″BEST-Riga″ csapat nyerte, miután két fő kategóriában is az élen végeztek.

IMG_1589

Tíz éve indította útjára felsőoktatási projektjét az AVENTICS Hungary Kft. és annak jogelődje, mely együttműködés keretében főiskolák és egyetemek műszaki képzéseit támogatja. Az egri pneumatikai üzem munkatársai olyan lehetőségeket kerestek a kezdeteknél, melyekkel szorosabb kapcsolatot tud kialakítani a cég a hazai felsőoktatási intézmények és a pneumatika világa között. Ekkor született meg egy sűrített levegő hajtású jármű, a Pneumobil gondolata. Így indult útjára a verseny tízéves története azzal a céllal, hogy a hazai mérnökhallgatóknak játékosan biztosítsanak kiemelt gyakorlati lehetőséget a szervezők.

“Az első versenyen – kétezer-nyolcban – még papíralapon, skiccelt rajzokkal születtek meg ezek a járművek, az akkori pneumobil futam igazából egy izgalmas játék volt a mérnökhallgatók számára. Mára már komoly presztízzsel bír a rendezvény, a diákok akár ezer-ezerötszáz munkaórát is beletesznek egy-egy léghajtány elkészítésébe, hónapokon át tartó tervezőmunka zajlik a futamok előtt. Az itt dolgozó hallgatók a jövő mérnökgenerációját adják majd, akik a versenynek köszönhetően kézzelfogható gyakorlattal állhatnak munkába az iskolai évek után” – vélekedett Gödri István, az Aventics Hungary Kft. ügyvezető igazgatója. “Éppen ezért  a munkaerő piaci jelentősége is meghatározó a Pneumobilnak, mivel a munkáltatók előszeretettel döntenek olyan pályakezdők mellett, akik résztvevői voltak a sűrített levegős megmérettetésnek. Emellett persze az sem elhanyagolható szempont, hogy a verseny által a pneumatikában rejlő lehetőségek, és így az AVENTICS termékei is közelebb kerülhetnek a fiatalokhoz” – tette hozzá.

IMG_3395

A léghajtányok 2017-es jubileumi seregszemléjén negyvenhat csapat kapott versenyengedélyt a hivatalos műszaki értékelést követően. Pénteken reggel a csapatok prezentációival kezdődött meg az egri versenyhétvége, a mérnökhallgatók projektjeit ipari szakemberekből álló zsűri értékelte. A délutáni ünnepélyes megnyitóra a járművek városi felvonulását követően, a Dobó téren került sor, amit a távolsági futam rajtsorrendjéről döntő első kvalifikációs futam követett. A szombati versenynapot ez a szám indította, ahol egy töltet sűrített levegővel – a szabályok szerinti 15 kilométeres átlagsebességet tartva – a lettországi Riga Technical University ″BEST-Riga″ csapata állhatott a dobogó legfelső fokára 7.402 méternyi távolsággal. Mindössze kétszáz méterrel lemaradva a győztestől a Debreceni Egyetem ″DE-Főnix″ csapata ért be másodikként, a harmadik helyet pedig az egyetem másik, ″DE-PuffAIR″ csapata szerezte meg.

Az ügyességi versenyszámban egy kiépített pályán kellett két kör alatt minél jobb eredményt elérnie a versenyző pneumobiloknak. Itt a legjobbnak a lengyel Gdansk University of Technology ″PG Power″ csapata bizonyult, kettőperces köridő eredménnyel. Két másodperccel lemaradva a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem ″Jok-Air″ team mérnökhallgatói lettek a másodikok, szoros csatában mögöttük pedig mindössze egytized másodperc különbséggel a Debreceni Egyetem, ″DE-PuffAIR″ diákjai végeztek a harmadik helyen.

IMG_3501

A gyorsulási számban egy 220 méter hosszú, kanyarívvel nehezített pálya várt az egyetemistákra, ahol a debreceni ″DE-PuffAIR″ mérnökhallgatói harmadik bronzérmüket is megszerezték. Ezüstérmes a lengyelek ″PG Power″ járműve lett, a leggyorsabb pneumobilnak pedig a győztes, ″BEST-Riga″ csapat bizonyult.

Az utolsó három évet összesítő egyetemi pontversenyben jelenleg a kecskeméti Pallasz Athéné Egyetem áll az élen, a legjobb Pneumobil díjat pedig a ″BEST-Riga″ team nyerte meg Lettországból. A jubileumi rendezvényen díjazták még a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a telemetriai megoldásokat, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is. A szeniorok esetében a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Kakukktojás csapata nyerte meg a már diplomás mérnökök megmérettetését.

„Ezen a versenyen mindenki nyer, és a legjobbak győznek” – vélekedik Gödri István a pneumobilok éves seregszemléjéről. „Van, aki csak álmodozik a sikerről és van, aki reggel felkelve tesz is a kiemelkedő eredményekért, az itt résztvevő mérnökhallgatók pedig pontosan ilyenek. Köszönettel tartozunk az elmúlt tíz év csapatainak munkájáért és sok sikert kívánunk egy újabb év felkészüléséhez” – tette hozzá a vezető.

IMG_5714


EREDMÉNYEK

A X. Nemzetközi Aventics Pneumobil Verseny összetett győztese:

BEST-Riga (Riga Technical University, Lettország)

Konstrukció eredetisége

  1. Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)
  2. Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Litvánia)
  3. Technics 2 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)

 

Távolsági futam

  1. BEST-Riga (Riga Technical University, Lettország) – 7402 méter
  2. DE – Főnix Pneumobil (Debrecen Egyetem, Műszaki Kar) – 7223 méter
  3. DE – PuffAIR (Debrecen Egyetem, Műszaki Kar) – 7059 méter

 

Ügyességi futam

  1. PG Power (Gdansk University of Technology, Lengyelország) – 2:00.357
  2. Jok-Air (Pallasz Athéné Egyetem, Kecskemét) – 2:02.56
  3. DE – PuffAIR (Debrecen Egyetem, Műszaki Kar) – 2:02.66

 

Gyorsulási futam

  1. BEST-Riga (Riga Technical University, Lettország) – 23.32 mp
  2. PG Power (Gdansk University of Technology, Lengyelország) – 23.57 mp
  3. DE – PuffAIR (Debrecen Egyetem, Műszaki Kar) – 23.69 mp

 

Projekt management: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Litvánia)

Szenior kategória: Kakukktojás (Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem)

Telemetria: PG Power (Gdansk University of Technology, Lengyelország)

Legötletesebb konstrukció: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Litvánia)

Leginnovatívabb csapat: Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Észtország)

Leggyorsabb jármű: BEST-Riga (Riga Technical University, Lettország) – 51,92 km/óra

Legjobb futómű: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Litvánia)

Legszebb karosszéria: Airrari Szeged (Szegedi Tudományegyetem, Mérnöki Kar)

 

Egyetemi pontverseny (az elmúlt három év összesítése alapján):

  1. Pallasz Athéné Egyetem (Kecskemét)
  2. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
  3. Debreceni Egyetem

 

 

First time in the 10-year-history of Pneumobile Competition in Eger that a foreign team wins

 

The Tenth International AVENTICS Pneumobile Competition brought exciting races and many spectacular development which was organised in Eger on the 5th-6th of May. 46 teams from 7 countries took part in the jubilee race of the compressed-air vehicles. It was the first time that a foreign country won the race under the 10-years-history of the competition. The award of the Best Pneumobile of the AVENTICS was received by the Latvian team named “BEST-Riga”, after they were placed 1st on 2 competitions out of the 3 (long-distance, arcade and acceleration races).

The AVENTICS Hungary Ltd. launched its higher education project 10 years ago. With this project the AVENTICS supports the technical education in colleges and in universities. At the beginning, the colleagues of the company in Eger were searching for possibilities which could help to build connection between the institutions of higher education and the world of the pneumatics.

Then the idea of the compressed-air vehicles, the Pneumobile was born. The 10-year-history of the competition was launched with the aim that the organizers of the competition can ensure playful practical possibilities for engineer students.

“On the first competition- in 2008- these vehicles were born on sketched drawings, this time the pneumobile competition was an exciting game for engineer students. For today, the competition has serious prestige. Students spend long hours to prepare their cars. The hours they spend with work can be 1000-1500, the preparations can last for months.

Students working here can be the future generation of engineering, who can start their working years with palpable practice after the school years.”- said Gödri István, the Vice President of the Aventics Hungary Ltd.

“In this way the significance of the labour market is also determining for the Pneumobile as the employers like to choose career-starters who took part in this competition before. Besides this, we should keep in mind that the possibilities in the pneumatics shown by the competition and the products of the AVENTICS could be brought closer to the youth” – he added.

On the jubilee competition, after the technical evaluation, 46 teams got their permission to compete. On Friday, the competition-weekend begun with the presentations of the teams, the projects were evaluated by technical experts.

After the procession, the official opening was organised at the Dobó square, then the next was the first Qualification Race which decided the starting order of the Long-Distance Race. The competition day started with this race on Saturday when the competitors took part in it with only one tank of compressed-air- and according to the competition rules the competitors had to keep an average 15 km/h speed- the team of Riga Technical University named as “BEST-Riga” could stand on the top of the podium with 7.402 metres distance. The team “DE-Főnix” of the University of Debrecen got the 2nd place with only 200 metres after the first team. The other team of the University of Debrecen, the “DE-PuffAIR” got the 3rd place.

On the Arcade Race teams had to go through on a race track and they had to achieve good results under 2 laps. The best in this class was the Polish team named “PG Power” from the Gdansk University of Technology with a result of 2 minutes. The “Jok-Air” team from the Pallasz Athéné University of Kecskemét was the 2nd with only 2 seconds after the 1st team. The 3rd place went to the ‘DE-PuffAIR’ team of the Debrecen University with a tenth second difference.

In the Acceleration Race there was a 220 metres long corner on the racetrack where the ‘DE-PuffAIR’ team won their third bronze-medal. The second place went to the Polish team, ‘PG-Power’, the fastest team was the Latvian ‘BEST-Riga’.

After the competitions of the last 3 years, currently, according to their scores the Pallasz Athéné University is the leader of the table, from Latvia, this year, team ‘BEST-Riga’ won the award of the Best Pneumobile. On the jubilee competition the organizers also gave awards in the following categories: Originality of Design, the Most Innovative Team, the Fastest Vehicle, Telemetry, the Best Running Gear and the Most Attractive Bodywork. Amongst the yet graduated engineer students, the team ‘Kakukktojás’ of the Budapest University of Technology and Economics won the senior category.

’Everybody gains experience and the best one is the winner on this competition.’- says Gödri István on the annual revision of the competition. “Someone just dreams about his success and there are people who wake up in the morning and do their best to achieve their success and the engineer students are just like the later. We are grateful for the activity of the teams in the last 10 years and we wish much luck to the preparation for the next year’s race.

Results

 

The winner of the Best Pneumobile of the AVENTICS Award on the Tenth International Aventics Pneumobile Competition:

BEST-Riga (Riga Technical University, Latvia)

Originality of Design

  1. Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Estonia)
  2. Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Latvia)
  3. Technics 2 (Estonian University of Life Sciences, Estonia)

 

Long-Distance Race

  1. BEST-Riga (Riga Technical University, Latvia) – 7402 metre
  2. DE – Főnix Pneumobil (Debrecen University, Technical Faculty) – 7223 metre
  3. DE – PuffAIR (Debrecen University, Technical Faculty) – 7059 metre

 

Arcade Race

  1. PG Power (Gdansk University of Technology, Poland) – 2:00.357
  2. Jok-Air (Pallasz Athéné University, Kecskemét) – 2:02.56
  3. DE – PuffAIR (Debrecen University, Technical Faculty) – 2:02.66

 

Acceleration Race

  1. BEST-Riga (Riga Technical University, Latvia) – 23.32 mp
  2. PG Power (Gdansk University of Technology, Poland) – 23.57 mp
  3. DE – PuffAIR (Debrecen University, Technical Faculty) – 23.69 mp

 

Project Management: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Lithuania)

 

Senior category: Kakukktojás (Budapest University of Technology and Economics)

 

Telemetry: PG Power (Gdansk University of Technology, Poland)

 

The Most Inventive Design: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Lithuania)

 

The Most Innovative Design: Technics 1 (Estonian University of Life Sciences, Estonia)

 

The Fastest Vehicle: BEST-Riga (Riga Technical University, Latvia) – 51,92 km/hour

 

The Best Running Gear: Lithuanian Spirit (Klaipeda University, Lithuania)

 

The Most Attractive Bodywork: Airrari Szeged (University of Szeged, Engineer Faculty)

 

Competition amongst the universities (according to the results of the last 3 years of competition)

  1. Pallasz Athéné University (Kecskemét)
  2. Budapest University of Technology and Economics
  3. Debrecen University

Címkék: