Menü
Témakörök
Laurinyecz Csaba
Laurinyecz Csaba
minőségirányítási vezető
AVENTICS Hungary

Célkeresztben a vevői elégedettség

Minőség
0

Ügyfeleink zavartalan kiszolgálása érdekében a reklamációk számának minimalizálása elengedhetetlen feladatunk. Főleg ha ezzel több millió forintot meg is spórolhatunk!

AV_vevoi_elegedettseg_001Minőség, bizalom, gyors elérhetőség: az AVENTICS-nél mindhármat kiemelten fontosnak tartjuk. Járműipari vevőink esetében például egyetlen apró hiba is komoly következményeket vonhat maga után, melynek következményeit mindig nekünk kell viselni. Ennek megelőzésére, jól ismert és korszerű minőségbiztosítási módszerek mellett egri üzemünknél bevezettünk egy motivációs rendszert a vevői reklamációk elkerülésére.

Minden fizikai dolgozónk, aki eltérést észlel és ezzel vélelmezhetően vevői reklamációt akadályoz meg, pénzjutalomban részesül. A folyamat a következőképpen működik:

  • dolgozónk haladéktalanul dokumentálja az üzemi intranetes felületen az észlelt eltérést
  • a területért felelős minőségirányítási munkatárs SMS-t kap erről az eltérésről és azonnal megteszi a szükséges lépéseket, hogy nem-megfelelő termék ne kerüljön továbbításra vagy kiszállításra
  • felettes munkatárs megvizsgálja, hogy az észlelés tényleg “önkéntes” és a munkaköri leíráson túlmutató tevékenység volt-e (az észlelés nem jutalmazható, ha az a napi, előírt munkaköri feladatok része)
  • a reklamációkezelési csoport munkatársai ellenőrzik, hogy a jelzett eltérés ténylegesen vezethet-e vevői reklamációhoz
  • ezen program e-mailt és SMS-t is küld minden fent említett lépésről az érintetteknek, így támogatva az időbeli feldolgozást

 

Ha a jelzett eltérést az illetékes kollégák értékelhetőnek találják, akkor leigazolják a programban és a következő fizetéssel munkatársunk automatikusan megkapja a jutalmat.

Ezen javaslattételi rendszer pár éve működik üzemünkben, eredményeként pedig a 2016-os évben 77 db megelőzött reklamáció kapcsán, több tízmillió forintnyi reklamációs költséget kerültünk el. Ezúton is szeretnénk megköszönni dolgozóink együttműködését és észrevételeit, amire a jövőben is számítunk!


Címkék: