Menü
Témakörök
Herczeg Krisztián
Herczeg Krisztián
pénzügy és kontrolling osztályvezető
AVENTICS Hungary

Új gazdasági év, új kihívások

Egyéb
0

Még szinte alig vagyunk túl a féléves zárás időszakán és a nyári hónapokon, de már a következő gazdasági év tervezését végezzük a pénzügy és kontrolling osztályon.

A pénzügy és kontrolling területén az ősz jelenti azt az időszakot, amikor számba vesszük az év eddigi eseményeit, előrejelzést (ún. forecast-ot) készítünk a még hátralévő hónapokra és megtervezzük a következő gazdasági év minden részletét. Ebben a folyamatban különösen nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a lehető legpontosabb és legmegbízhatóbb adatokra és információkra alapozzuk a következő évi büdzsénket. Ebben nagy segítségünkre vannak a különböző funkcionális területek kollégái és szakértői.

Elsőként említhetjük értékesítő kollégáinkat, akik a piaci felmérésekre, előrejelzésekre, eladási tendenciákra alapozva részletesen megtervezik a havi termékértékesítéseket. Ezen információk birtokában a beszerző kollégák – felhasználva az integrált informatikai rendszer által biztosított adatbázist – összesítik, hogy ezen értékesítési számokhoz milyen anyagszükséglet tartozik s ezen anyagokat milyen forrásból, mely beszállítóktól s főleg, hogy milyen áron lesz lehetőségünk a legoptimálisabb módon megvásárolni. A gyártásban dolgozó szakértőink kikalkulálják a szükséges dolgozói létszámot, a műszaki terület mérnök kollégái pedig a technológiai, gyártó-berendezési igényeket veszik számba, illetve összesítik az új berendezések, szerszámok vagy más műszaki eszközök iránti beruházási igényt.

Természetesen nem hagyható el a végrehajtandó hatékonyság-növelési akciók eredményeinek figyelembe vétele sem. A karbantartó kollégák a mindenkori gépparkunk igényeinek megfelelő karbantartási tervet és az ehhez kapcsolódó költségtervet készítik el, a logisztikus kollégák a külső és belső szállítási útvonalak optimalizálását, alacsonyabb költséggel, hatékonyabban elvégezhető logisztikai megoldások alkalmazását veszik számba, a minőségirányítási területen dolgozó szakértőink pedig a belső és külső minőségköltségek csökkentését szem előtt tartva tervezik meg a kapcsolódó költségelemeket.

Összességében elmondható, hogy az éves gazdasági terv elkészítéséből minden szakmai terület kiveszi a részét, hiszen a vállalat hosszú távú, eredményes működése akkor igazán hatékony, ha már a tervezést is közösen, együtt végezzük. Ezen a téren példaértékűnek tekinthető munkatársaink hozzáállása és elhivatottsága, hiszen ilyenkor mindenki még inkább magáénak érzi a gyárat, így minden kolléga aktív és hasznos része az AVENTICS életének.

A különböző forrásokból érkező inputokat aztán a pénzügy és kontrolling terület munkatársai „gyúrják” egy egészbe, egy mérlegbe, egy eredmény-kimutatásba és egy cash-flow elemzésbe. Ezen éves pénzügyi tervet, mint egy egységcsomagot prezentáljuk majd a felső vezetés és a tulajdonosok felé.

A végleges éves büdzsé elfogadása után, 2017 januárjától pedig kezdődhet a terv megvalósítási szakasza, amelyben ismét közösen, minden munkatársunk aktív részvételével dolgozunk majd azon, hogy az elvárt és megtervezett számok meg is valósuljanak.


Címkék: