Menü
Témakörök
Laurinyecz Csaba
Laurinyecz Csaba
minőségirányítási vezető
AVENTICS Hungary

Kiváló minőség minimalizált hibaarány mellett

Egyéb
0

Az AVENTICS egri gyára a 100 ppm minőségcél elérését tervezi a “0 óra” meghibásodások, és “0 km”-es hibákra vonatkozóan. Ennek megvalósításához azokat a hibajelentéseket kívánjuk kezelni és kiküszöbölni, ahol azért történik reklamáció, mert a megrendelt termék nem megfelelő minősítést kap a vevői ellenőrzés vagy beépítés során.

Segítségképpen a 100 ppm az:

  • 1 db reklamált terméket jelent 10 000 db eladott termék esetén,
  • 10 db reklamált terméket jelent 100 000 db eladott termék esetén,
  • 100 db reklamált terméket jelent 1 000 000 db eladott termék esetén.

Jogosan merül fel a kérdés: Mi a nehéz ebben? Az autógyártók már a 10 ppm minőségteljesítményt várják el a beszállítóktól, a gyógyszergyártók pedig egyértelműen elkötelezettek a nulla hiba cél elérésére. Sok kiváló vállalat van, aki bizonyítottan jobb minőségteljesítménnyel rendelkezik, mint a 100 ppm.100ppm_001

A fenti érték mégis jelentős kihívás, ha figyelembe vesszük, hogy az egri üzem rövid határidejű vevői rendelésekre gyárt, és nem raktárról szállít. A gyártásnak pontosan követnie kell ügyfeleink igényeit, melyek jelentős részére nincs pontos előrejelzés. Álljon itt néhány adat, melyek gyártási folyamatunk nehézségeit is jól mutatják:

  • az átlagos gyártási sorozatnagyságok 5-10 db között szóródnak
  • minden nap 900 db beállás/átállás történik,
  • minden nap 250 féle különböző termék kerül gyártásra
  • minden nap 150 fajta termék belső megmunkálása, forgácsolása kerül végrehajtásra
  • minden nap 1.300 fajta különböző alkatrészt építünk be késztermékekbe
  • minden nap 500 különböző vevőnek gyártunk terméket
  • minden nap több mint 20 db rendelést teljesítünk, ahol a vevő csak 1 db terméket rendelt

Ezen fenti kombinációk naponta változnak a rendelések függvényében. Ennyi változás és változó esetén már érthető a kihívás a 100 ppm minőségcél teljesítésére. Legerősebb fegyverünk a célunk elérése érdekében nem más, mint dolgozóink felelősségteljes munkavégzése. Ezt a sok változót, valamint ezeket az alacsony gyártási sorozatnagyságokat nem lehet számítógépekkel, kamerákkal, automatikus ellenőrzésekkel szabályozni. Marad az „ember”, aki érti a munkafolyamatot, ismeri a terméket, és követi az általános előírásokat a munkavégzésre vonatkozóan.100ppm_002

Az “embert” ugyanúgy formában kell tartani, mint ahogy a gépeknél a karbantartás szükséges. Vállalatunknál az új dolgozók belépő oktatást kapnak, munkaállomásaikon pedig csak felügyelettel dolgozhatnak a kezdeti időszakban. Rendszeres frissítő oktatásokat tervezünk, a termékek működését és legnagyobb vevőinket pedig minden esetben megismertetjük dolgozóinkkal. Támogatjuk alkalmazottaink jobbítási javaslatait, valamint jelentős összeggel jutalmazzuk a reklamációk elkerülését, vagy azok megelőzését. A minőségről a lehető legtöbb fórumon beszélünk, valamint a minőségcélokhoz kapcsolt havi bónuszrendszert is működtetünk. Meggyőződésünk, hogy céljainkat felkészülten, valamint lelkiismeretes és közös munkával rövid időn belül el is fogjuk érni.


Címkék: