Menü
Témakörök
Varga Mihály
Varga Mihály
pneumobil verseny projektvezető
AVENTICS Hungary

Ismét BME siker született: domináltak a magyar csapatok az idei Pneumobil versenyen

Pneumobil
0

Számos izgalmas csatát hozott a IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny, melyet a hétvégén rendeztünk Egerben. A sűrített levegővel hajtott járművek seregszemléjén hat ország, negyvenhét csapata mérte össze tudását. A versenyen magyar siker született: az AVENTICS legjobb Pneumobilja díjat a Budapesti Műszaki Egyetem “Műszakik Kanóc Team” csapata nyerte, miután több kategóriában is az élen végeztek a fiúk.

Kilenc évvel ezelőtt azzal a céllal indult útjára a verseny, hogy a hazai mérnökhallgatóknak játékos keretek között biztosítsunk gyakorlati lehetőséget. Idén május 6-7-én tartottuk a Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyt az Érsekkertben. A feladat tehát most is adott volt az egyetemek számára: sűrített levegővel hajtott járművet kellett tervezniük és építeniük a tavaszi megmérettetésre.IMG_8491_resize

Ezúttal negyvenhét csapat kapott versenyengedélyt, ennyi jármű volt ugyanis mozgásképes az árpilis 25-i videós szemlén. Idén először több jármű – pontosan huszonkilenc -, érkezett határon túlról, de ennek ellenére a versenyek során mégis a magyar járművek teljesítménye volt a meghatározó.

Pénteken reggel a csapatok prezentációival kezdtük a versenyhétvégét, a projekteket szakmai zsűri értékelte. Délután ünnepélyes megnyitóra került sor, amit a szombati távolsági futam rajtsorrendjéről döntő előselejtező követett.

IMG_4705_resizeA másnapi versenyen ez a szám indította a napot, ahol egyből érezhető volt a Budapesti Műszaki Egyetem “Műszakik Kanóc Team” csapatának dominanciája: 11.829 méteres teljesítményüket meg sem tudta közelíteni a második helyezett Pécsi Tudományegyetem “Pollroth” járműve, akik 9.854 méteren zártak. Harmadik leghosszabb távot a Kecskeméti Főiskola “Jok-Air” autója futotta, ők 8.775 métert tettek meg egy töltet sűrített levegővel, a szabályok szerinti 15 kilométeres átlagsebességet tartva.

Az ügyességi verseny során egy kibójázott pályán kellett három menet alatt minél gyorsabban teljesítenie a versenyzőknek. A kieséses előfutamok után ismét a “Műszakik Kanóc Team” bizonyult a legjobbnak, mögöttük egy másodperccel a “Jok-Air” ért célba, megelőzve a BME “Műszaki Kvadóc Team” négykerekűjét.

A gyorsulási számban egy 220 méter hosszú, kanyarral nehezített szakasz várt az egyetemistákra, melyen a Debreceni Egyetem – kifejezetten erre a számra épített – masinája diadalmaskodott. Másodikként a “Műszakik Kanóc Team” zárt, a dobogó harmadik fokára a Szegedi Tudományegyetem “Pepp-Air Team Szeged” lépheteIMG_7337_resizett.

Az összesített versenyt immáron három éve sorozatban a Budapesti Műszaki Egyetem hallgatói nyerték meg, a legjobb Pneumobil díjat a “Műszakik Kanóc Team” vehette át. Emellett díjaztuk a legeredetibb konstrukciót, a leginnovatívabb pneumobil csapatot, a legnagyobb elért sebességet, a legjobb futóművet és a legszebb karosszériát is. A szeniorok esetében szintén a BME volt hallgatói hozták el az első díjat: a “Műszakik Popóc Team” nyerte a már diplomás mérnökök csatáját.IMG_8422_resize

Érdekes megfigyelni, hogy mennyit fejlődtek a járművek az elmúlt kilenc év során: amíg a hajtóanyag változatlan, a gépek megduplázták a megtehető távolságot és a végsebességet is. Ez azt mutatja, hogy megfelelő technológiával, óriási hatékonyságnövelésre lehetünk képesek a sűrített levegő használatában. A Pneumobil versenynek, mint gyakorlati programnak a felejthetetlen élményen túl munkaerő piaci tekintetben is komoly jelentősége van: tapasztalataink alapján ugyanis a résztvevő hallgatók nagy százalékát felkarolják az ipari gyártó cégek és együttműködő partnereink.

 

EREDMÉNYEK

 

 Távolsági futam:

  1. Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 11829 méter
  2. Pollroth (Pécsi Tudományegyetem) – 9854 méter
  3. Jok-Air (Kecskeméti Főiskola) – 8775 méter

 

Ügyességi futam:

  1. Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 1:54.32
  2. Jok-Air (Kecskeméti Főiskola) – 1:55.38
  3. Műszakik Kvadóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 1:58.00

 

Gyorsulási futam:

  1. DE-PuffAIR (Debreceni Egyetem) – 21.873 s
  2. Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 22.316 s
  3. Pepp-Air Team Szeged (Szegedi Tudományegyetem) – 23.067 s

 

DÍJAK

 

Legötletesebb konstrukció: Pepp-Air Team Szeged (Szegedi Tudományegyetem)

Leginnovatívabb csapat: Jok-Air (Kecskeméti Főiskola)

Legjobb futómű: Műszakik Kvadóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem)

Legnagyobb sebesség: Műszakik Kvadóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem) – 51,07 km/óra

Legszebb karosszéria: DE-PuffAIR (Debreceni Egyetem)

 

A IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Verseny győztes csapata:

 

Műszakik Kanóc Team (Budapesti Műszaki Egyetem)

Ihász Dániel (CSK), Dienes Alpár, Horváth Máté, Szabados István, Dr. Farkas Zsolt (felkészítő tanár)


Címkék: