Menü
Témakörök
Varga Mihály
Varga Mihály
pneumobil verseny projektvezető
AVENTICS Hungary

Az Érsekkertben puffognak a pneumobilok a hétvégén

Pneumobil
0

Negyvenhét levegővel hajtott jármű indulhat a hétvégi IX. Nemzetközi AVENTICS Pneumobil Versenyen. Közel félszáz mérnökcsapat bizonyította bemutatkozó videóval, hogy pneumobiljaik üzemképes állapotban várja a május 6-7-i nagy megmérettetést. A járművek építése és a finomra hangolások szinte még mindenhol zajlanak, hogy idén is izgalmas csatában dőlhessen el, hogy melyik csapat lesz a legügyesebb, valamint kié a legjobb 2016-os léghajtány konstrukció.

Hat ország műszaki egyetemei, több mint kétszáz mérnökhallgatóval és összesen 47 működő pneumobillal képviseltetik magukat a kilencedik versenyünkön. Román, lengyel, észt, cseh, lett és hazai mérnökcsapatok, összesen 27 egyetemről mérik össze tudásukat és ügyességüket az Érsekkertben normál, illetve szenior kategóriában.

Három számban küzdenek meg a sűrített levegővel hajtott járművek. A hosszú távú futam során az egy palacktöltettel megtett legnagyobb távolságot mérjük, a gyorsulási számban a legjobb időt, az ügyességi futamban pedig három kieséses menetben dől el, hogy melyik mérnökcsapat állhat majd a dobogó legfelső fokára. Szakmai zsűrink a versenyszámok győztesei mellett összesítésben a legjobb pneumobilt is díjazza, de a mérnökhallgatók által tervezett és épített járművek között értékelik majd a legeredetibb konstrukciót és projektelképzelést is.

Évről évre látványosan és töretlenül fejlődnek a csapatok technológiai megoldásai is, amit jól mutat az elmúlt kilenc év verseny összehasonlító statisztikája: 2008-ban még a legjobban teljesítő pneumobil 7.117 métert tett meg egy palacktöltettel, ez a tavalyi verseny leghatékonyabb sűrített levegővel hajtott járművénél már 12.990 méter volt. Végsebesség terén is duplázni tudtak ifjú mérnökeink, az első év 25,5 km/h-s legnagyobb elért sebességéhez képest, tavaly már 51,9 km/h-val haladt át a leggyorsabb pneumobil a célvonalon. A telemetria használata is egyre népszerűbb, az elmúlt években a mérnökcsapatok több mint egyharmada használt nagy távolságú adattovábbító rendszert járműveiknél. Ez a szám idén várhatóan tovább növekszik.

Örömmel láttuk, hogy a legtöbb csapat sikerrel elkészítette és beküldte a járművük működőképességét igazoló kisfilmjét a megadott határidőig. Ugyan még sok finomítást kell elvégezniük a fiatal mérnököknek az utolsó pillanatokban is, a videókból jól látszik, hogy minden továbbjutó pneumobil  üzemképesen áll majd rajthoz.
A verseny facebook eseményéhez itt lehet csatlakozni.

A csapatok felkészüléséről több videó is készült, amelyek itt érhetőek el:


Címkék: