Menü
Témakörök
Gödri István
Gödri István
ügyvezető igazgató
AVENTICS Hungary

A magyar pneumatika fellegvára

Megújulás
0

Gödri István ügyvezető igazgatónk összefoglalója a 2015. év gazdálkodási eredményeiről, tevékenységükről és a 2016-os tervekről.

A pneumatikai gyártásnak közel ötven éves története van Egerben. 1967 novemberében írták alá azt a szerződést, amelynek alapján a Berva Rt-nél a svéd MECMAN licence alapján megindult a pneumatikai termékek gyártása.

A Bosch Rexroth tulajdonában volt a vállalat, amikor 2004-ben a Berva-völgyből átköltözött az egri Ipari Parkba, a zöldmezős beruházásban épített, modern, új telephelyére. 2014-ben az egri vállalat is tagja lett a frissen megalapított AVENTICS nemzetközi cégcsoportnak. Tevékenységi köre a tulajdonosváltást követően nem változott: továbbra is pneumatikus hengerek és szelepek készülnek az AVENTICS Hungary Kft-nél nemzetközi piacra. Gödri István ügyvezető igazgatót arra kértük, számoljon be a 2015. év gazdálkodási eredményeiről, tevékenységükről, a jövő évi tervekről.

Gödri István

Gödri István, ügyvezető igazgató, AVENTICS Hungary

Vállalatunk idén is gazdaságosan működött, és a terveknek megfelelő nyereséget ért el. Termékeinket többek között gyártósorok építéséhez és ipari alkalmazásokhoz használják a vevők, többnyire gépipari, járműipari, nyomdaipari, textilipari és kohászatban tevékenykedő nemzetközi nagyvállalatok. Az AVENTICS Hungary Kft. termékpalettáján mintegy 25 ezer termék szerepel. A 2015-ben gyártott termékeink darabszáma várhatóan eléri a 3,8 milliót.

A két évvel ezelőtti tulajdonosváltás hogyan befolyásolta a cég működését?

Új tulajdonosunk, egy német központú befektető társaság fő célja, hogy hatékony gazdálkodással, a vevők elégedettségének növelésével tovább javítsuk piaci pozícióinkat. Jelenlegi stratégiánk alapján dolgozunk a célok megvalósításán, és a legfőbb eredménynek azt tartom, hogy az eddig eltelt két évben nyereségesen termeltünk, miközben sok folyamatot átszerveztünk és hatékonyabbá tettünk. Nagy része van a sikerben annak is, hogy a tulajdonosváltás előtt számos termék gyártását áttelepítettük az európai társvállalatoktól Egerbe. Hatalmas munka volt, és mindez nem is sikerült volna a munkatársaink elkötelezettsége és szakmai tapasztalata nélkül. Az akkori erőfeszítések mostanra meghozták az első gyümölcseiket.

Az értékesítést a cégközpont intézi vagy az egri vállalat is végez ilyen tevékenységet?

Termékeink egy részét a nemzetközi központi raktárunkba szállítjuk, másik részét, elsősorban a járműipari hengereket és szelepeket közvetlenül a vevőknek küldjük. 2014-ben a szervezetünket kiegészítettük egy saját kereskedői csapattal, amely már az első évben a tervezettet meghaladó mennyiségben értékesítette a magyar piacon az AVENTICS termékeket. A járműipari területen vevőink közé tartozik a Volvo, az MAN, a ZF, a Scania és a Daimler. Gyáraikba folyamatosak a kiszállítások. A járműipari szelepek, hengerek előállításához és értékesítéséhez a vállalatnak meg kellett szereznie a szigorú ISO/TS 16 949-es járműipari minőségirányítási rendszer tanúsítványát.

Milyen területeken kell előrelépni 2016-ban?

Az alapvető célkitűzés továbbra is a nyereséges termelés és a hosszú távú sikeres működés alapjainak erősítése. Kulcsfontosságú ebben a vevői elégedettség növelése: egyrészt a termékminőség növelése, hozzáigazítása az egyre szigorodó elvárásokhoz, másrészt a termelési idő rövidítése, és harmadrészt a kiszállítási pontosság fokozása. Mindhárom területen látványos fejlődést értünk el az elmúlt két évben és már egészen közel vagyunk a kétnapos belső átfutási időhöz és a 93 százalékos kiszállítási pontossághoz. További tervünk, hogy újabb termékek gyártását, szerelését kapja meg Eger. Egy év alatt nyolcszáz négyzetméteres, összefüggő üres területet alakítottunk ki az üzemcsarnokban, sok tapasztalatra tettünk szert a korábbi áttelepítések során, részünkről minden feltétel adott a termelés bővítéséhez. Vállalatunk működését hat alapérték határozza meg: a becsületesség, a vevőközpontúság, a felelősségtudat, a csapatszellem, a szaktudás és a rugalmasság. A vállalati kultúrát, a termelés megszervezését alakító értékeket minden alkalmazott iránytűként használja a napi munkájában, ezzel is növelve a vevők bizalmát a vállalat működése és termékei iránt.


Címkék: